Bellen en TV kijken via internet flink toegenomen
CBS rapport
Vandaag (1 november 2018) publiceert CBS een onderzoek naar het bel- en TV gedrag van Nederlanders. Daarin komt naar voren dat het gebruik van internet enorm is toegenomen om te bellen en TV te kijken. In 2012 belde 23 procent van de bevolking van 12 jaar en ouder via internet en nu is dat al 55 procent. Dus de hoogste tijd om er voor te zorgen dat uw bedrijf ook via internet en social media bereikbaar is.
Toename in berichten sturen via sociale media
Steeds meer mensen zijn actief op sociale media. Op dit moment gebruikt 85 procent sociale media om berichten uit te wisselen. Koploper is momenteel via Whatsapp maar ook Twitter wordt nog volop ingezet. Ook het gebruik van professionele netwerken zoals LinkedIn en Facebook is enorm gestegen. Het volledige rapport kunt u hier nalezen.
Ook ouderen gebruiken sociale media
Dat jongeren volop online te vinden zijn is geen verrassing, maar in 2018 maakt 68 procent van de ouderen tussen 65 en 75 jaar ook gebruik van sociale media.
Bijna iedereen op internet
Vrijwel alle Nederlanders van 12 jaar of ouder (96 procent) hebben in 2018 toegang tot internet. De online verbinding wordt het meest gebruikt om te e-mailen, 88 procent van de bevolking doet dit.
Bedrijven kunnen niet achter blijven
Doordat consumenten hun manier van communiceren hebben gewijzigd naar Whatsapp en andere sociale media, kunnen bedrijven niet meer achterblijven. Klanten verwachten dat ze ook met uw bedrijf via deze sociale media in contact kunnen komen. Daarom is het van groot belang dat uw organisatie daar op voorbereid is en voor open staat. De markt verschuift en als uw bedrijf niet meebeweegt mist u het contact met uw toekomstige klanten.
Alle sociale media in één portaal
Dat de trend van het communiceren via diverse online kanalen zich doorzet is voor ons geen verrassing. Er zijn op dit moment diverse mogelijkheden om op een eenvoudige en overzichtelijke manier alle communicatiekanalen op één locatie te beheren. Er wordt dan gebruik gemaakt van een dashboard waarop door meerdere medewerkers alle kanalen in één oogopslag beheerd kunnen worden. Een voorbeeld hiervan is Trengo. Lees op deze pagina meer over de mogelijkheden of neem contact met ons op voor een advies op maat.
Bronnen: CBS