Destiny neemt Panas Hosted over

Cloud challenger Destiny neemt Panas Hosted over en versterkt zo zijn positie in de Nederlandse zakelijke telecommarkt. Destiny zal met de overname verder invulling geven aan de marktbenadering van Panas. “Met deze overname bouwen we verder aan de groei van onze activiteiten in Nederland”, aldus Daan De Wever, CEO van Destiny.

Panas Hosted is gespecialiseerd in het integreren van telefonie met zakelijke softwaresystemen in bedrijfsprocessen van bedrijven in de advocatuur, automotive branche, makelaardij en financiële dienstverlening. “Dankzij de overname kunnen Destiny-partners makkelijker bedrijfsapplicaties in deze marktsegmenten koppelen aan communicatie-oplossingen”, zegt Daan De Wever. “Onze partners profiteren van het ecosysteem van Panas in die segmenten en kunnen waardevolle support aanbieden bij bedrijven die weinig ervaring hebben met geïntegreerde communicatiediensten. En ze krijgen binnen ons huidige partnermodel ook toegang tot kennis over nieuwe markten.”

Marktbenadering
De overname van Panas door Destiny biedt ondernemingen in de genoemde sectoren toegang tot de klantvriendelijke, efficiënte communicatieoplossingen van beide bedrijven. Destiny kan met de overname nu ook in Nederland een meer diverse marktbenadering hanteren. “Destiny heeft de ambitie om de autoriteit te worden voor veilige cloudcommunicatie voor het MKB en grootzakelijke bedrijven in Europa. We willen partners nadrukkelijk meenemen in onze groei”, aldus De Wever.

Overgangsperiode
Directeur-eigenaar Frank Tetteroo van Panas Hosted gaat de integratie van Panas binnen Destiny in Nederland begeleiden. Commercieel directeur Marc Heerkens vindt het tijd voor een nieuwe uitdaging. “In een overgangsperiode zullen de bedrijven worden samengevoegd op de locatie van Destiny in Sint-Oedenrode”, zegt Tetteroo. “Het belangrijkste is dat medewerkers en klanten op dezelfde professionele manier kunnen doorwerken zoals ze nu gewend zijn. Met het huidige team heb ik daar alle vertrouwen in.”

Over Destiny

Destiny, opgericht in 2008, is een aanbieder van veilige cloudcommunicatie-oplossingen en richt zich op innovatieve Nederlandse, Belgische en Franse ondernemingen. Met meer dan 300 medewerkers, verspreid over Frankrijk, België en Nederland, en een omzet van 85 miljoen euro voor 2019, is het telecombedrijf de snelst groeiende cloud- en telecomspeler op de Belgische B2B-markt.

Met het Destiny cloudinteractieplatform kunnen bedrijven vanaf elke plaats en met elk toestel efficiënter communiceren, aangezien telecom en IT in de achterliggende architectuur naadloos in elkaar overvloeien. Daardoor biedt Destiny zeer flexibele en schaalbare oplossingen, die perfect zijn aangepast aan de huidige behoeften van de klant én aanpasbaar zijn aan toekomstige behoeften.

Het eigen Destiny-netwerk garandeert snelheid en doorgedreven service voor de meer dan 13.000 professionele klanten, waaronder gereputeerde bedrijven als Decathlon, Campingsport de Wit, Limburg1, BBN-VARA, McDonald’s, Officenter, Standaard Boekhandel, Würth en ZEB.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Renée Müller, Manager Marketing & Communicatie op 088 204 22 12 of renee.muller@destiny.nl.

Veel gestelde vragen


Door de strategische overname van Panas hebben zij toegang gekregen tot krachtige doelgroepen zoals de makelaardij, financiële dienstverleners, advocatuur en automotive. Panas heeft sterke integraties met klantsoftwaresystemen in huis en ontwikkelt deze constant verder door. Hierdoor wordt de positie in de markt versterkt. Aan de ambities van Panas zal niets gaan veranderen. Sterker nog, deze overname zal ervoor zorgen dat de doelgroepen nog beter bediend kunnen worden. Destiny wil opstomen naar de ‘mid market’ en een kwaliteitsbedrijf worden.

Nee, de komende maanden worden de bedrijven samengevoegd en zal de naam Panas worden omgezet in Destiny.

Nee, Destiny is momenteel gevestigd in St. Oedenrode. Dat is een nieuwe locatie die gericht is op schaalvergroting. Panas zal naar verwachting in september/oktober 2020 gaan verhuizen naar St. Oedenrode.

Er wijzigt niets aan de manier waarop u nu al samenwerkt met Panas. Uw huidige contactpersoon kan benaderd worden voor al uw vragen of verzoeken.

De overname heeft tot gevolg dat de komende maanden het netwerk van Panas zal worden geïntegreerd in dat van Destiny. We gaan dit uitermate zorgvuldig inplannen en uitvoeren. We houden u daarvan 1 op 1 op de hoogte.

Dezelfde contactgegevens kunnen worden gebruikt. Onze servicedesk is te bereiken via of via het Serviceportaal: panas.nl/serviceportaal of help.panas.nl of service@panas.nl of 073 523 23 30 optie 1.

Het contract hoeft niet te worden aangepast.