Barnhoorn Bedrijfsmakelaardij is sinds 2006 actief in de regio Rijnland. Zij zijn aangesloten bij de NVM en zetten zich dagelijks in voor de belangen en specifieke wensen van een breed scala aan zakelijke- en particuliere opdrachtgevers. Bij Barnhoorn zijn ze erg gesteld op hun bereikbaarheid. Dit leverde doorgaans ook geen problemen op, totdat de vaste telefonie er vorige maand plots mee ophield met alle gevolgen van dien. 

Verouderde ISDN-centrale
Barnhoorn was al enige tijd klant van Panas. Zij maakten gebruik van de WLR-dienst (Wholesale Line Rental). Deze dienst werd destijds aangeboden via de inmiddels verouderde techniek van ISDN-lijnen. KPN heeft aangekondigd binnenkort te stoppen met ISDN, waardoor diverse bedrijven over moeten stappen op VoIP-telefonie. Bij Barnhoorn werd duidelijk waarom ISDN stopt. De verouderde ISDN-centrale was bij hen namelijk aan het einde van zijn latijn. Dit is, zeker voor een makelaar, een ware nachtmerrie te noemen. Barnhoorn was niet meer bereikbaar voor haar klanten en zij konden dus geen gebruik meer maken van in- of uitgaand telefoonverkeer. Het technische team van Panas kan in zulke gevallen enorm snel schakelen, waardoor Barnhoorn Bedrijfsmakelaardij weer snel ‘in de lucht’ was en zo het ongemak tot een minimum beperkt bleef.

Joyce de Boer: ”Op dit moment kan ik geen verbeterpunten bedenken. Wij zaten plotseling zonder vaste telefonie en Panas heeft er alles aan gedaan om ons zo snel mogelijk weer in de lucht te krijgen. Wij zijn een hele tevreden klant!”

barnhoorn bedrijfsmakelaardij
Barnhoorn bedrijfsmakelaardij

Training
Barnhoorn is overgezet op het Swyx hosted telefonie platform van Panas. Hiermee is de verouderde ISDN-centrale dus definitief verleden tijd. Uiteraard hoort bij de overstap een uitgebreide gebruikerstraining. Deze werd verzorgd door Lee Carmichael, Accountmanager Makelaardij. Bij deze training worden niet alleen alle functionaliteiten uitgelegd, maar wordt er ook ruim voldoende tijd gepland voor de medewerkers om het nieuwe telefoonsysteem zelf uit te testen en te ervaren. De gebruiksvriendelijke trainingsmodules zorgen ervoor dat elke medewerker optimaal kan telefoneren.

Tevreden klant
Door de accuraatheid van de medewerkers van Panas in de situatie waarin Barnhoorn plotseling verkeerde en de uitgebreide training van Lee Carmichael heeft Barnhoorn aangegeven een zeer tevreden klant te zijn. Zij hebben Panas met een 9 beoordeeld!