Veel gestelde vragen

Klik op het onderwerp van uw keuze in onderstaand overzicht. Per categorie worden de meest voorkomende vragen beantwoord.

FAQ

Er staan telefoonnummers op het opdrachtformulier die ik niet ken.

Enkelvoudige ISDN-lijnen hebben standaard een hoofdnummer en drie onderliggende nummers (MSN-nummers). Vaak zijn de onderliggende nummers niet bij u bekend. Standaard horen ze bij de lijn, dus worden ze door ons overgenomen.
Denkt u dat er telefoonnummers op het opdrachtformulier staan die niet van u zijn, neemt u dan contact op met onze afdeling verkoop: verkoop@panas.nl

Ik ben overgestapt naar de telefoonlijnen van Panas (WLR) maar krijg nog een factuur van de vorige aanbieder.

Na de overstap naar de telefoonlijnen van Panas (WLR) zou u eigenlijk geen facturen meer moeten ontvangen van uw vorige aanbieder. Wanneer dit wel zo is, dan kan het zijn dat er telefoonlijnen over het hoofd zijn gezien bij de overname. Mail uw factuur naar verkoop@panas.nl en wij zullen de ontbrekende telefoonlijn(en) alsnog overnemen. Wanneer u een servicecontract heeft bij KPN zult u deze zelf moeten opzeggen. Als u dit niet opzegt, dan zal KPN dit blijven factureren.

Op de eerste factuur van Panas staan veel meer kosten dan op de tweede factuur.

Wij facturen aan het begin van iedere maand. U ontvangt één factuur waarop zowel de abonnementskosten van de telefoonlijnen als gesprekskosten staan. De abonnementskosten facturen we één maand vooruit. De gesprekskosten zijn van de voorgaande maand. De gesprekskosten worden ook uitgebreid gespecificeerd. Hiervoor hoeft u niets extra’s te betalen.

Ik heb de telefoonlijnen van Panas, maar kan niet meer uitgaand bellen.

Bel met een mobiel toestel naar: 073-523 23 30 optie 2 of stuur direct een email naar service@panas.nl met een exacte omschrijving van het probleem. Wij nemen direct contact met u op.

Blijft mijn KPN Voicemail nog gewoon werken als ik ben overgestapt naar de telefoonlijnen van Panas?

Nee, het is niet mogelijk om deze faciliteit over te nemen. Daarom adviseren wij u om een eenvoudige telefoonbeantwoorder te (laten) plaatsen. Informeer bij onze afdeling verkoop naar de mogelijkheden en de kosten: verkoop@panas.nl.

Kan ik mijn huidige telefoonnummers behouden met de VoIP-Verbinding van Panas?

Ja, u behoudt deze zelfde telefoonnummers, uw klanten kunnen u op dezelfde manier bereiken.

Ik hoor weleens dat de kwaliteit van VoIP slecht is als je tegelijk een bestand download, klopt dat?

Niet bij onze VoIP-verbinding. Wij leggen altijd een 1:1 dedicated verbinding aan, puur en alleen voor spraak. Daardoor is de kwaliteit gegarandeerd!

Kan ik met de VoIP-verbinding van Panas gratis bellen?

Nee, maar wel een flink stuk goedkoper. De gemiddelde besparing ligt tussen de 20 en 30%.

Indien ik meerdere vestigingen heb, is het bellen onderling dan gratis?

Indien deze ook overgaan op VoIP, komen ze op één netwerk en kunnen ze onderling gratis bellen.

Moeten we allemaal nieuwe telefoons en een andere/ nieuwe centrale aanschaffen?

Nee, dat is het mooie van de VoIP-verbindingen van Panas. Je behoudt de huidige centrale en toestellen.  Er is een minimale investering in de PATTON router, die de IP- signalen omzet naar de traditionele ISDN voor de centrale.

Kan ik ook de fax, alarm en frankeermachine overzetten naar VoIP?

De fax kan via onze VoIP-verbinding gaan lopen, mits de fax ook op de centrale kan worden aangesloten. Bij Alarm is dit altijd in overleg met de leverancier van de alarminstallatie, zij hebben daar geschikte informatie en oplossingen voor. Dit geldt ook voor de frankeermachine. Indien deze op een analoge lijn zit, kunnen we die wel overnemen in een WLR- oplossing. De telefoonlijn blijft dan gewoon bestaan, maar wij nemen het contract over van uw huidige leverancier. Het is altijd raadzaam om contact op te nemen met de leverancier van de centrale om alles te checken.

Wat zijn de voordelen van de Panas Hosted Telefonie oplossing?

De Hosted Telefonie oplossing van Panas biedt diverse voordelen zowel op functioneel als technisch gebied. Het eerste voordeel van onze oplossing is dat u geen fysieke centrale meer aan hoeft te schaffen die defect kan gaan en u daardoor locatie onafhankelijk kunt werken. Daarbij is de onze oplossing altijd up-to-date met de nieuwste software. Een derde voordeel van een Hosted Telefonie oplossing is dat de telefoons overal in het pand, waar een netwerkaansluiting zit, te gebruiken zijn. Het is een kwestie van inpluggen en bellen.
Daarnaast is het een voordeel dat het systeem eenvoudig te koppelen is tussen meerdere vestigingen. Doordat alle vestigingen op één platform worden aangesloten, kan uw organisatie gebruik maken van een telefonieomgeving die zich gedraagt als één geheel. Telefonistes kunnen statussen van alle toestellen bekijken, iedere medewerker kan op ieder toestel inloggen en men kan gebruik maken van één centraal telefoonboek.
Een bijkomend voordeel is dat naast de functionele en technische voordelen van onze oplossing de belkosten gegarandeerd lager liggen. De gesprekken voert u via een gegarandeerde spraakverbinding, dus u hoeft voor spraak geen traditionele telefoonlijnen instant te houden.

Wat zijn de functionele voordelen van de Hosted Telefonie oplossing van Panas?

De Hosted Telefonie oplossing van Panas is volledig software gebaseerd waardoor u altijd voorzien bent van de nieuwste technieken en functionaliteiten. Belangrijke functionele voordelen van de Hosted Telefonie oplossing zijn:

  1. Extended Call Routering: hiermee zorgt u dat iedere oproep gegarandeerd afgeleverd wordt en beantwoord kan worden binnen uw organisatie. Dit kan door middel van automatische her routering, doorschakelingen (intern / extern) of een wachtrij.
  2. Vast-mobiele integratie: bent u niet bereikbaar op uw vaste toestel kan de Hosted Telefonie oplossing elke oproep afleveren op uw mobiele toestel. Tevens kunt u vanaf uw mobiel met uw kantoornummer uitgaand bellen.
  3. Integratie CRM-pakket: Panas biedt de mogelijkheid van integratie met diverse CRM-pakketten. Functioneel zeer uitgebreide integraties zijn beschikbaar met:

Realworks Faster Forward Elements Exact E-synergie Accountview SAP Microsoft Dynamics

Wanneer ik kies voor de Hosted Telefonie oplossing van Panas, moet ik dan inleveren op functionaliteiten zoals bijvoorbeeld Voicemail of wachtrijen?

Nee, onze Hosted Telefonie oplossing wordt aangeboden op basis van volledige telefooncentrale functionaliteiten. Panas levert voor u als organisatie een volledige oplossing waarbij standaard functionaliteiten als wachtrijen, wachtmuziek, keuzemenu’s, voicemail, sluitingsteksten, doorschakelmogelijkheden, enzovoort.

Voor welke organisaties is de Hosted Telefonie oplossing van Panas interessant?

Onze Hosted Telefonie oplossing is interessant voor iedere organisatie. Door de maandelijkse licentiekosten kunt u het systeem al voor enkele werkplekken volledig operationeel hebben. U kunt het aantal gebruikers toevoegen of verwijderen waar nodig, zodat u nooit meer kosten maakt dan noodzakelijk is
Heeft u meer dan één locatie komen de functionele voordelen voor al uw vestigingen nog duidelijker naar voren door de onderlinge statussignalering, onderling kosteloos bellen en automatisch in te regelen routeringen.
Speciaal voor makelaars hebben wij een unieke oplossing: koppeling Hosted Telefonie met het Realworkspakket Lees meer.

Hoe wordt uw Hosted Telefonie oplossing beheerd / gemonitord?

Panas kan de volledige hosted oplossing op afstand voor u beheren. Daarnaast beheert en monitort Panas uw telefonieomgeving 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Indien u zelf toegang wil tot de hosted telefonieoplossing kunt u toegang krijgen tot een beheertool.

Hoe betrouwbaar is de Hosted Telefonie oplossing van Panas ten opzichte van mijn huidige telefooncentrale?

Onze Hosted Telefonie oplossing verhoogt de bereikbaarheid van uw organisatie en is gegarandeerd betrouwbaarder dan uw huidige telefooncentrale. U maakt namelijk gebruik van een platform dat 24/7 bewaakt wordt en draait in een kwalitatief hoogwaardig datacentrum van Pocos. De technologie achter het platform is volledig in handen van de grootste MKB telefonieleverancier van Duitsland, genaamd Swyx.
Panas maakt daarnaast gebruik van een volledig gescheiden spraakverbinding waarin we het aantal gelijktijdige gesprekken garanderen. Hierdoor bent u als organisatie toch bereikbaar bij een eventuele storing aan uw internet.

Wat zijn de eenmalige en maandelijkse kosten van de Hosted Telefonie oplossing van Panas?

Bij Panas betaald u per maand per werkplek, dit wordt voor u volledig in kaart gebracht voor de overstap naar onze telefonieoplossing. In de maandelijkse kosten zit een volledige serviceverlening verwerkt zodat u niet voor onverwachte kosten komt te staan. Als laatste betaald u maandelijks voor de gesprekken die u uitgaand voert, deze zijn gemiddeld 20% lager dan uw huidige telefoniekosten.
U betaald een geringe eenmalige investering voor uw hardware en aanleg van de telefonieoplossing. Indien u niet zit te wachten op een eenmalige investering kunnen we deze volledig voor u verwerken in de maandelijkse kosten voor het systeem.
Tussentijdse investeringen voor updates of onderhoud van het systeem zijn niet langer noodzakelijk, Panas draagt zorg voor de updates aan het systeem gedurende de looptijd van uw contract.

Kan ik mijn huidige telefoonnummers behouden?

Ja, wij kunnen uw huidige nummers van uw huidige provider naar Panas porteren. Mocht u nog geen nummer hebben, kunnen we deze tevens voor u aanvragen.
Als provider moet Panas ervoor zorgen dat uw telefoonnummer vanuit elke locatie op de wereld bereikbaar is. Om dit te realiseren in een infrastructuur noodzakelijk. Panas levert hierbij een volledig gegarandeerde spraakverbinding op uw kantoorlocatie(s).

Is het bellen over IP gratis of betaal ik per minuut?

Panas klanten bellen tussen de eigen locaties inderdaad volledig gratis. Voor de overige gesprekken betaalt u per seconde (niet afgerond per minuut). Deze tarieven zijn gegarandeerd lager dan de tarieven van traditionele telefonie.

Kunnen alle huidige traditionele netlijnen opgezegd worden?
Alle lijnen die u gebruikt voor de telefonie kunnen opgezegd worden. Eventuele lijnen met extra functies zullen omgezet worden naar de Telefoonlijnen van Panas, waardoor u één factuur ontvangt voor de vaste telefonie. De extra functies zijn:

  • Alarm
  • Drager internet
  • Frankeermachine
  • Faxlijnen (indien u traditioneel wilt blijven faxen)

Kan ik blijven faxen via de Hosted Telefonie oplossing van Panas?

Panas biedt u verschillende mogelijkheden voor uw fax, namelijk:

  • Behouden traditioneel faxapparaat en lijn.
  • Behouden traditioneel faxapparaat maar opheffen lijn. Panas plaats hiervoor een IP/Analoog converter om uw faxverkeer af te handelen. Dit functioneert volledig bij beperkt faxverkeer
  • Digitaal faxen via Panas. Hierbij vervalt uw faxlijn en faxapparaat en u kunt gebruik maken van SwyxFax. Hierbij kunt u digitaal faxen versturen en ontvangen.

Wie zegt mijn huidige abonnementen op?

Wij kunnen namens u de abonnementen opzeggen bij uw huidige provider (op een enkele uitzondering na). Indien er op uw nummers nog een contract van toepassing is, zullen wij dit met u communiceren en afstemmen of de eventuele afkoopkosten akkoord zijn.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd is product- en situatie afhankelijk. Tijdens uw bestelling wordt u ingelicht over de levertijd van uw bestelling.

Zijn er nog (grond)werkzaamheden nodig voor de installatie?

De werkzaamheden zijn product en situatie afhankelijk. Indien er werkzaamheden nodig zijn om uw aansluiting te installeren, dan informeren wij u hier telefonisch over. Het is mogelijk dat grondwerkzaamheden of een vergunning bij de gemeente noodzakelijk zijn om uw aansluiting te kunnen leveren.

Komt er een monteur om de aansluiting te installeren?

Afhankelijk van uw bestelling kan er een monteur nodig zijn om de aansluiting te installeren. In dit geval zullen wij u telefonisch informeren en een afspraak maken. De afspraak hiervoor is vermeld in de schriftelijke bevestiging van uw bestelling. Wij verzoeken u op de locatie aanwezig te zijn om de monteur(s) te ontvangen.

Zijn er kosten verbonden aan de installatie door een monteur?

Ja, er worden kosten in rekening gebracht voor de monteur. De kosten vindt u terug in de schriftelijke bevestiging van uw opdracht en uw eerste factuur.

Kan ik de configuratie van de router ook zelf aanpassen?

Nee, dat is niet mogelijk. De configuratie en het functioneren van de router is een essentieel onderdeel van de dienst. Panas beheert de apparatuur om de kwaliteit te kunnen waarborgen.

Hoeveel IP adressen krijg ik?

Standaard krijgt u 1 publiek IP adres welke gebruikt wordt door de router die wij leveren. U kunt indien gewenst extra IP adressen bestellen. U kunt 4, 8 of 16 IP adressen bestellen. Hiervan zijn er 3 IP adressen die gebruikt worden voor het netwerkadres, het broadcastadres en het adres dat gereserveerd is voor de router op uw locatie. De resterende IP-adressen zijn vrij te gebruiken voor bijvoorbeeld netwerkstations of servers in uw netwerk.

Wanneer ontvang ik de factuur en hoe kan ik de factuur betalen?

U ontvangt uw eerste Panas factuur de eerst volgende nieuwe maand na oplevering van uw bestelling. De factuur wordt via automatische incasso voldaan. Heeft u vragen over uw eerste factuur? Neem dan contact op met één van onze medewerkers via 073-523 23 30 of info@panas.nl.

Waarom is het bedrag op mijn 1e factuur zo hoog?

Het kan zijn dat op uw factuur meer dan 1 maand abonnementskosten in rekening is gebracht. Dit heeft te maken met de startdatum van uw abonnement en de datum waarop de facturen worden opgemaakt en verstuurd. Daarnaast worden ook de eenmalige kosten op uw eerste factuur in rekening gebracht.

Wat is glasvezel?

Glasvezel, ook wel optical fiber genoemd, is een haardunne vezel gemaakt van een speciaal soort glas. Een glasvezel heeft een zeer hoge transmissiecapaciteit.
Door deze glasvezels word licht gestuurd om signalen veilig, snel en betrouwbaar over grote afstanden te transporteren.

Waarom zou ik voor glasvezel kiezen?

Het aantal elektronische diensten waarvoor een grote bandbreedte nodig is, groeit met de dag. Moderne ondernemers maken steeds meer gebruik van deze diensten. Glasvezelverbindingen van Panas maken het mogelijk deze diensten nu en in de verre toekomst af te nemen.
Panas biedt de glasvezelverbinding aan die exact aansluit bij de wensen van uw bedrijf. De capaciteit van glasvezel is nagenoeg onbeperkt.

Wat zijn de voordelen van glasvezel?

Glasvezel maakt een zeer grote bandbreedte mogelijk voor transport van data en internetverkeer. Een ander belangrijk voordeel is het ‘symmetrische’ karakter: de verzend- en ontvangstsnelheid is even groot. Dat is anders dan de meeste internetabonnementen waar het verzenden (uploaden) meestal trager gaat. Glasvezel is een toekomstvaste oplossing die kan voldoen aan de stijgende behoefte aan datacapaciteit.

Hoe werkt glasvezel?

Glasvezels transporteren digitale informatie door manipulatie van lichtstroom uit een laser. Door het laserlicht met zeer hoge snelheid aan en uit te schakelen, worden digitale gegevens doorgegeven. Het is vergelijkbaar met het seinen van een boodschap door middel van zaklantaarn en morsecode in het donker. Ook hierbij vormt een serie van punten en strepen de informatie. Hoe sneller de laser aan en uit flikkert, des te sneller de informatie over en weer kan worden gestuurd.

Wat is bandbreedte?

De bandbreedte geeft de capaciteit (‘ruimte’) aan van de verbinding. Hoe groter de bandbreedte, hoe meer informatie er tegelijkertijd over de verbinding gestuurd kan worden. De bandbreedte wordt aangeduid in bits per seconde.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!