Service FAQ

Hoe maak ik een account aan in SwyxIt! ?

Stuur een e-mail naar service@panas.nl  of maak hier een ticket aan.

Vermeld de volgende informatie in uw mail of ticket:

  1. Naam van de nieuwe gebruiker
  2. Het telefoonnummer van deze gebruiker

Wij zorgen ervoor dat de nieuwe gebruiker wordt aangemaakt.

Hoe verwijder ik een account in SwyxIt! ?

Om een account te verwijderen stuurt u een e-mail naar service@panas.nl of maakt u hier een ticket aan.

Vermeld vervolgens in uw mail of ticket welke gebruiker verwijderd moet worden.

Wij zorgen er vervolgens voor dat deze gebruiker verwijderd wordt.

Hoe kan ik een snelkoppeling in SwyxIt! instellen?

Volg de onderstaande stappen om een sneltoets in SwyxIt! toe te voegen:

  1. Klik met de rechter muisknop op een lege sneltoets en kies voor eigenschappen.
  2. Vul bij telefoonnummer het gewenste nummer in. Houd er rekening mee dat er +31 of 00 voor een extern telefoonnummer moet staan.
  3. Klik op OK.

De sneltoets is nu toegevoegd.

Ik heb een andere vraag en wil graag contact opnemen.

U kunt contact opnemen door te bellen naar 073 523 23 30 optie 1 of mail naar service@panas.nl of klik hier om rechtstreeks een ticket aan te maken.

Ik kan niet inloggen bij 3CX?

Volg de onderstaande stappen om weer in te kunnen loggen bij 3CX:

  1. Klik op de drie blauwe puntjes, er verschijnt nu een menu.
  2. Kies voor opnieuw registeren.

Mocht u nog steeds niet kunnen inloggen bij 3CX bel dan naar 073 523 23 30 optie 1 of maak hier een ticket aan.

De 3CX mobile app werkt niet?

Volg onderstaande stappen om de 3CX app werkend te maken:

  1. Werkt de app wel als de Wifi uitstaat? Het kan zijn dat de mobiele app niet werkt doordat er geen verbinding is.

Mocht de app zonder wifi ook niet werken:

  1. Druk op de drie witte horizontale streepjes en kies voor instellingen
  2. Kies hier voor opnieuw registreren 

Mocht de 3CX app nog steeds niet werken, bel dan naar 073 523 23 30 optie 1 of maak hier een ticket aan.

Ik heb een andere vraag en wil graag contact opnemen.

U kunt contact opnemen door te bellen naar 073 523 23 30 optie 1 of mail naar service@panas.nl of klik hier om rechtstreeks een ticket aan te maken.

Mijn Realworks pop-up werkt niet?

Volg onderstaande stappen om de pop-up blokkering uit te schakelen:

 

Uitschakelen in Chrome

  1. Klik in de rechterbovenhoek van het browservenster op het Chrome-menu.
  2. Selecteer instellingen.
  3. Klik op geavanceerde instellingen weergeven.
  4. Klik op Privacy.
  5. Klik op de knop Instellingen voor inhoud.
  6. Klik onder Pop-ups op Uitzonderingen beheren.
  7.  Voeg toe: crm.realworks.nl

 

Uitschakelen in Firefox

  1. Kies in menu voor Opties.
  2. Kies het tabblad Inhoud. 
  3. Zet het vink vakje bij Pop-upvenster blokkeren uit.

Alternatief: In plaats van het vinkje uitzetten kunt u via de knop Uitzonderingen de volgende website toevoegen aan de lijst met uitzonderingen: crm.realworks.nl (Let op! zonder www. )

 

Uitschakelen in Internet Explorer

  1. Open het menu Extra. 
  2. In Internet Explorer 9 of hoger kunt u de menubalk openen via de Alt-knop. 
  3. Kies de menu optie Pop-upblokkering
  4. Kies Pop-upblokkering uitschakelen. 

Alternatief: In plaats van pop-upblokkering uitschakelen kunt u via de menuoptie Instellingen voor pop-upblokkering de volgende website toevoegen: crm.realworks.nl (Let op! zonder www. )

De call registratie vanuit Realworks werkt niet?

Door de onderstaande stappen te volgen, kun je de call registratie aan zetten:

 

  1. Ga naar preview.realworks.nl
  2. Log in met uw gegevens
  3. Ga na of de call registratie wel werkt in preview.realworks.nl 

Mocht de call registratie online ook niet werken bel dan naar 073 523 23 30 of maak hier een ticket aan.

Ik heb een andere vraag en wil graag contact opnemen.

U kunt contact opnemen door te bellen naar 073 523 23 30 optie 1 of mail naar service@panas.nl of klik hier om rechtstreeks een ticket aan te maken.

De 3CX mobile app werkt niet?

Volg de onderstaande stappen om de 3CX app te laten werken:

  1. Werkt de app wel als de Wifi uitstaat?
  2. Druk op de drie witte horizontale streepjes en kies voor instellingen
  3. Kies hier voor opnieuw registreren 

Mocht de 3CX app nog steeds niet werken, bel dan naar 073 523 23 30 optie 1 of maak hier een ticket aan.

Ik heb een andere vraag en wil graag contact opnemen.

U kunt contact opnemen door te bellen naar 073 523 23 30 optie 1 of mail naar service@panas.nl of klik hier om rechtstreeks een ticket aan te maken.

Ik hoor geen geluid door mijn headset, en nu?

Volg onderstaande stappen om het probleem te verhelpen:

  1. Neem de Jabra 930 headset uit het basisstation en zet de headset uit door de multifunctionele knop ingedrukt te houden tot het witte indicatielampje op de headset gaat knipperen.
  2. Haal de ronde zwarte stroomkabel uit het basisstation en wacht 10 seconden. Stop de stekker weer in het basisstation. Plaats de headset nog niet terug in het basisstation.
  3. Wacht een paar seconden tot het witte batterij lampje en het blauwe headset lampje beginnen te knipperen.
  4. Plaats de headset terug in het basisstation.
  5. Wacht tot het batterij lampje groen gaat branden en het blauwe headset lampje uit gaat. De headset kan je nu weer gebruiken.

Heeft u nog steeds geen geluid? Maak dan hier een ticket aan of bel onze servicedesk op 073 523 23 30 optie 1. 

Mijn headset (Jabra 930) werkt niet?

Volg onderstaande stappen om het probleem te verhelpen:

  1. Neem de Jabra 930 headset uit het basisstation en zet de headset uit door de multifunctionele knop ingedrukt te houden tot het witte indicatielampje op de headset gaat knipperen.
  2. Haal de ronde zwarte stroomkabel uit het basisstation en wacht 10 seconden. Stop de stekker weer in het basisstation. Plaats de headset nog niet terug in het basisstation.
  3. Wacht een paar seconden tot het witte batterij lampje en het blauwe headset lampje beginnen te knipperen.
  4. Plaats de headset terug in het basisstation.
  5. Wacht tot het batterij lampje groen gaat branden en het blauwe headset lampje uit gaat. De headset kan je nu weer gebruiken.

Heeft u nog steeds geen geluid? Maak dan hier een ticket aan of bel onze servicedesk op 073 523 23 30 optie 1.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd is product- en situatie afhankelijk. Tijdens uw bestelling wordt u ingelicht over de levertijd van uw bestelling.

Via https://panas.nl/serviceportaal/ kunt u de status van uw bestelling bekijken.

Waar zie ik de status van mijn bestelling?

Om de status van uw bestelling te bekijken, ga naar: https://panas.nl/serviceportaal/

Kan ik de configuratie van de router ook zelf aanpassen?

Nee, dat is niet mogelijk. De configuratie en het functioneren van de router is een essentieel onderdeel van de dienst.

Panas beheert de apparatuur om de kwaliteit te kunnen waarborgen.

Ik heb een andere vraag en wil graag contact opnemen.

U kunt contact opnemen door te bellen naar 073 523 23 30 optie 1 of mail naar service@panas.nl of klik hier om rechtstreeks een ticket aan te maken.

Ik wil een nieuw voicemail bandje instellen, hoe doe ik dat?

Om een nieuw voicemail bandje in te stellen, bel naar 073 51 81 813 volg de instructies en spreek een bericht in.

Dit bericht wordt doorgestuurd naar service@panas.nl

Wij stellen dan uw nieuwe voicemail bandje in.

Ik wil mijn voicemail bandje aanpassen, hoe doe ik dat?

Volg de onderstaande stappen om een voicemail bandje aan te passen:

  1. Bel naar 073 51 81 813 en spreek een bericht in. Dit bericht wordt doorgestuurd naar service@panas.nl
  2. Maak vervolgens een verzoek aan via https://panas.nl/serviceportaal/  of mail naar service@panas.nl  met daarin de datum, tijd en het telefoonnummer waarop het bandje actief moet worden.

Wij stellen dan uw voicemail bandje in op het gewenste moment.

Een telefoontje hangt in de wachtrij vast, hoe krijg ik deze eruit?

Stuur een e-mail naar service@panas.nl of maak hier een ticket aan in het serviceportaal. Vermeldt hierbij om welk telefoonnummer het gaat en hoe lang het gesprek al in de wacht hangt.

Wij zorgen er dan voor dat het gesprek uit de wacht wordt gehaald.

Ik heb de telefoonlijnen van Panas maar kan niet meer uitgaand bellen?

Bel met een mobiel toestel naar: 073-523 23 30 optie 2 of stuur direct een email naar service@panas.nl met een exacte omschrijving van het probleem.

Wij nemen dan contact met u op.

Ik heb een andere vraag en wil graag contact opnemen.

U kunt contact opnemen door te bellen naar 073 523 23 30 optie 1 of mail naar service@panas.nl of klik hier om rechtstreeks een ticket aan te maken.

Ik ben overgestapt naar de telefoonlijnen van Panas maar krijg nog een factuur van de vorige aanbieder?

Na de overstap naar de telefoonlijnen van Panas (WLR) zou u eigenlijk geen facturen meer moeten ontvangen van uw vorige aanbieder. Wanneer dit wel zo is, dan kan het zijn dat er telefoonlijnen over het hoofd zijn gezien bij de overname. Mail uw factuur naar verkoop@panas.nl en wij zullen de ontbrekende telefoonlijn(en) alsnog overnemen.

Wanneer u een servicecontract heeft bij KPN zult u deze zelf moeten opzeggen. Als u dit niet opzegt, dan zal KPN dit blijven factureren.

Waarom is het bedrag op mijn eerste factuur zo hoog?

Het kan zijn dat op uw factuur meer dan één maand abonnementskosten in rekening is gebracht. Dit heeft te maken met de startdatum van uw abonnement en de datum waarop de facturen worden opgemaakt en verstuurd. Daarnaast worden ook de eenmalige kosten op uw eerste factuur in rekening gebracht.

Waarom staan op de eerste factuur van Panas meer kosten dan op de tweede factuur?

Wij factureren aan het begin van iedere maand. U ontvangt één factuur waarop zowel de abonnementskosten van de telefoonlijnen als de gesprekskosten staan. De abonnementskosten factureren we één maand vooruit. De gesprekskosten zijn van de voorgaande maand.

De gesprekskosten worden ook uitgebreid gespecificeerd. Hiervoor hoeft u niets extra’s te betalen.

Wat zijn de eenmalige en maandelijkse kosten van de VoIP Telefonie oplossing van Pans?

Bij Panas betaald u per maand per werkplek, dit wordt voor u volledig in kaart gebracht voor de overstap naar onze telefonieoplossing. In de maandelijkse kosten zit  een volledige serviceverlening verwerkt zodat u niet voor onverwachte kosten komt te staan. Als laatste betaald u maandelijkse voor de gesprekken die u uitgaand voert, deze zijn gemiddeld 20% lager dan uw huidige telefoniekosten. U betaald een geringe eenmalige investering voor uw hardware en aanleg van de telefonieoplossing. Indien u niet zit te wachten op een eenmalige investering kunnen we deze volledig voor u verwerken in de maandelijkse kosten voor het systeem. Tussentijdse investeringen voor updates of onderhoud van het systeem zijn niet langer noodzakelijk, Panas draagt zorg voor de updates aan het systeem gedurende de looptijd van uw contract.

Er staan telefoonnummers op het opdrachtformulier die ik niet ken?

Enkelvoudige ISDN-lijnen hebben standaard een hoofdnummer en drie onderliggende nummers (MSN-nummers). Vaak zijn de onderliggende nummers niet bij u bekend. Standaard horen ze bij deze lijn, dus worden ze door ons overgenomen. Denkt u dat er telefoonnummers op het opdrachtformulier staan die niet van u zijn, neemt u dan contact op met onze afdeling verkoop: verkoop@panas.nl .

 

Wanneer ontvang ik de factuur en hoe kan ik de factuur betalen?

U ontvangt uw eerste Panas factuur de eerst volgende nieuwe maand na oplevering van uw bestelling. De factuur wordt via automatisch incasso voldaan.  Heeft u vragen over uw eerste factuur? Neem dan contact op met één van onze medewerkers via 073-523 23 30 of info@panas.nl .

 

Wie zegt mijn huidige abonnementen op?

Wij kunnen names u de abonnementen opzeggen bij uw huidige provider (op enkele uitzonderingen na). Indien er op uw nummers nog een contract van toepassing is, zullen wij dit met u communiceren en afstemmen of eventuele afkoopkosten akkoord zijn.

 

Ik heb een andere vraag en wil graag contact opnemen.

U kunt contact opnemen door te bellen naar 073 523 23 30 of mail naar info@panas.nl of klik hier om rechtstreeks een ticket aan te maken.

Commerciële FAQ

Kan ik mijn huidige telefoonnummers behouden met de VoIP-verbinding van Panas?

Ja,  u behoudt deze zelfde telefoonnummers, uw klanten kunnen op dezelfde manier bereiken.

Ik hoor weleens dat de kwaliteit van VoIP slecht is als je tegelijk een bestand download, klopt dat?

Niet bij onze VoIP-verbinding. Wij leggen altijd een 1:1 dedicated verbinding aan, puur en alleen voor spraak. Daardoor is de kwaliteit gegarandeerd!

Kan ik met de VoIP-verbinding van Panas gratis bellen?

Nee, maar wel een flink stuk goedkoper. De gemiddelde besparing ligt tussen de 20% en 30%.

Indien ik meerdere vestigingen heb, is het bellen onderling dan gratis?

Indien deze ook overgaan op VoIP, komen ze op één netwerk en kunnen ze onderling gratis bellen.

Moeten we allemaal nieuwe telefoons en een andere/ nieuwe centrale aanschaffen?

Nee, dat is het mooie van de VoIP-verbindingen van Panas. Je behoudt de huidige centrale en toestellen. Er is een minimale investering in de PATTON router, die de IP-signalen omzet naar de traditionele ISDN voor de centrale.

Kan ik ook de fax, alarm en frankeermachine overzetten naar VoIP?

De fax kan via onze VoIP-verbindingen gaan lopen, mits de fax ook op de centrale kan worden aangesloten. Bij alarm is dit altij din overleg met de leverancier van de alarminstallatie, zij hebben daar geschikte informatie en oplossingen voor. Dit geldt ook voor de frankeermachine. Indien deze op een analoge lijn zit, kunnen we die wel overnemen in een WLR-oplossing. De telefoonlijn blijft dan gewoon bestaan, maar wij nemen het contract over van uw huidige leverancier. Het is altijd raadzaam om contact op te nemen met de leverancier van de centrale om alles te checken.

Ik heb een andere vraag en wil graag contact opnemen.

U kunt contact opnemen door te bellen naar 073 523 23 30 optie 1 of mail naar service@panas.nl of klik hier om rechtstreeks een ticket aan te maken.

Wat zijn de voordelen van de Panas VoIP Telefonie oplossing?

De VoIP Telefonie oplossing van Panas biedt diverse voordelen zowel op functioneel als technisch gebied. Het eerste voordeel van onze oplossing is dat u geen fysieke centrale meer aan hoeft te schaffen die defect kan gaan en u daardoor locatie onafhankelijk kunt werken. Daarbij is de oplossing altijd up-to-date met de nieuwste software. Een derde voordeel van een VoIP Telefonie oplossing is dat de telefoons overal in het pand, waar een netwerkaansluiting zit, te gebruiken zijn. Het is een kwestie van inpluggen en bellen.

Daarnaast is het een voordeel dat het systeem eenvoudig te koppelen is tussen meerdere vestigingen. Doordat alle vestigingen op één platvorm worden aangesloten, kan uw organisatie gebruik maken van een telefonieomgeving die zich gedraagt als één geheel. Telefonistes kunnen statussen van alle toestellen bekijken, iedere medewerker kan op ieder toestel inloggen en men kan gebruik maken van één centraal telefoonboek.

Een bijkomend voordeel is dat naast de functionele en technische voordelen van onze oplossing de belkosten gegarandeerd lager liggen. De gesprekken voert u via een gegarandeerde spraakverbinding, dus u hoeft voor spraak geen traditionele telefoonlijnen instant te houden.

Wat zijn de functionele voordelen van de VoIP Telefonie oplossing van Panas?

De VoIP Telefonie oplossing van Panas is volledig software gebaseerd waardoor u altijd voorzien bent van de nieuwste technieken en functionaliteiten. Belangrijke functionele voordelen van de VoIP Telefonie oplossing zijn:

  1. Extended Call Routering: hiermee zorgt u dat iedere oproep gegarandeerd afgeleverd wordt en beantwoord kan worden binnen uw organisatie. Dit kan door middel van automatische her routing, doorschakelingen (intern/ extern) of een wachtrij.
  2. Vast-mobiele integratie: bent u niet bereikbaar op uw vaste toestel kan de VoIP Telefonie oplossing elke oproep afleveren op uw mobiele toestel. Tevens kunt u vanaf uw mobiel met uw kantoornummer uitgaand bellen.
  3. Integratie CRM-pakket: Panas biedt de mogelijkheid van integratie met diverse CRM-pakketten. Functioneel zeer uitgebreide integraties zijn beschikbaar met: Realworks, Pyber, Faster Forward Elements, UNIT4, ANVA, ASSU, Bugs Business, AWI, CCS, Wincar en Automate.

Wanneer ik kies voor de VoIP Telefonie oplossing van Panas, moet ik dan inleveren op functionaliteiten?

Nee, onze VoIP Telefonie oplossing wordt aangeboden op basis van volledige telefooncentrale functionaliteiten. Panas levert voor u als organisatie een volledige oplossing waarbij standaard functionaliteiten als wachtrijen, wachtmuziek, keuzemenu’s, voicemail, sluitingstaksen, doorschakelmogelijkheden, enzovoort.

Voor welke organisaties is de VoIP Telefonie oplossing van Panas interessant?

Onze VoIP Telefonie oplossing is interessant voor iedere organisatie. Door de maandelijkse licentiekosten kunt u het systeem al voor enkele werkplakken volledig operationeel hebben. U kunt het aantal gebruikers toevoegen fo verwijderen waar nodig, zodat u nooit meer kosten makt dan noodzakelijk is.

Heeft u meer dan één locatie komen de functionele voordelen voor al uw vestigingen nog duidelijker naar voren door de onderlinge statussignalering, onderling kosteloos bellen en automatisch in te regelen routeringen. Lees Meer.

Hoe wordt uw VoIP Telefonie oplossing beheerd/ gemonitord?

Panas kan de volledige VoIP oplossing op afstand voor u beheren. Daarnaast beheert en monitort Panas uw telefonieomgeving 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Indien u zelf toegang wil tot de VoIP telefonieoplossing kunt u toegang krijgen tot een beheertool.

Hoe betrouwbaar is de VoIP Telefonie oplossing van Panas ten opzichte van mijn huidige telefooncentrale?

Onze VoIP Telefonie oplossing verhoogt de bereikbaarheid van uw organisatie en is gegarandeerd betrouwbaarder dan uw huidige telefooncentrale. U maakt namelijk gebruik van een platform dat 24/7 bewaakt wordt en draait in een kwalitatief hoogwaardig datacentrum van Pocos. De technologie achter het platform is volledig gescheiden spraakverbinding waarin we het aantal gelijktijdige gesprekken garanderen. Hierdoor bent u als organisatie toch bereikbaar bij een eventuele storing aan uw internet.

Wat zijn de eenmalige en maandelijkse kosten van de VoIP Telefonie oplossing van Panas?

Bij Panas betaald u per maand per werkplek, dit wordt voor u volledig in kaart gebracht voor de overstap naar onze telefonieoplossing. In de maandelijkse kosten zit een volledige serviceverlening verwerkt zodat u niet voor onverwachte kosten komt te staan. Als laatste betaald u maandelijks voor de gesprekken die u uitgaand voert, deze zijn gemiddeld 20% lager dan uw huidige telefoniekosten.

U betaald een geringe eenmalige investering voor uw hardware en aanleg van de telefonieoplossing. Indien u niet zit te wachten op een eenmalige investering kunnen we deze volledig voor u verwerken in de maandelijkse kosten voor het systeem. Tussentijdse investeringen voor updates of onderhoud van systeem zijn niet langer noodzakelijk, Panas draagt zorg voor de updates aan het systeem gedurende de looptijd van uw contract.

Kan ik mijn huidige telefoonnummers behouden?

Ja, wij kunnen uw huidige nummers van uw huidige provider naar Panas porteren. Mocht u nog geen nummer hebben, kunnen we deze tevens voor u aanvragen.

Als provider moet Panas ervoor zorgen dat uw telefoonnummer vanuit elke locatie op de wereld bereikbaar is. Om dit te realiseren in een infrastructuur noodzakelijk. Panas levert hierbij een volledig gegarandeerde spraakverbinding op uw kantoorlocatie(s).

Is het bellen over IP gratis of betaal ik per minuut?

Panas klanten bellen tussen de eigen locaties inderdaad volledig gratis. Voor de overige gesprekken betaalt u per seconde (niet afgerond per minuut). Deze tarieven zijn gegarandeerd lager dan de tarieven van traditionele telefonie.

Kunnen alle huidige traditionele netlijnen opgezegd worden?

Alle lijnen die u gebruikt voor de telefonie kunnen opgezegd worden. Eventuele lijnen met extra functies zullen omgezet worden naar de telefoonlijnen van Panas, waardoor u één factuur ontvangt voor de vaste telefonie. De extra functies zijn:

  • Alarm
  • Drager internet
  • Frankeermachine
  • Faxlijnen (indien u traditioneel wilt blijven faxen)

Kan ik blijven faxen via de VoIP Telefonie oplossing van Panas?

Panas biedt u verschillende mogelijkheden voor uw fax, namelijk:

  • Behouden traditioneel faxapparaat en lijn.
  • Behouden traditioneel faxapparaat maar opheffen lijn. Panas plaatst hiervoor een IP/ Analoog converter om uw faxverkeer af te handelen. Dit functioneert volledig bij beperkt faxverkeer.
  • Digitaal faxen via Panas. Hierbij vervalt uw faxlijn en faxapparaat en u kunt gebruik maken van SwyxFax. Hierbij kunt u digitaal faxen versturen en ontvangen.

Wie zegt mijn abonnementen op?

Wij kunnen namens u de abonnementen opzeggen bij uw huidige provider (op een enkele uitzondering na). Indien er op uw nummer nog een contract van toepassing is, zullen wij dit met u communiceren en afstemmen of de eventuele afkoopkosten akkoord zijn.

Ik heb een andere vraag en wil graag contact opnemen.

U kunt contact opnemen door te bellen naar 073 523 23 30 optie 1 of mail naar service@panas.nl of klik hier om rechtstreeks een ticket aan te maken.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd is product- en situatie afhankelijk. Tijdens uw bestelling wordt u ingelicht over de levertijd van uw bestelling.

Zijn er nog (grond)werkzaamheden nodig voor de installatie?

De werkzaamheden zijn product en situatie afhankelijk. Indien er werkzaamheden nodig zijn om uw aansluiting te installeren, dan informeren wij u hier telefonisch over. Het is mogelijk dat grondwerkzaamheden of een vergunning bij de gemeente noodzakelijk zijn om uw aansluiting te kunnen leveren.

Komt er een enigeer om de aansluiting te installeren?

Afhankelijk van uw bestelling kan er een engineer nodig zijn om de aansluiting te installeren. In dit geval zullen wij u telefonisch informeren en een afspraak maken.

De afspraak hiervoor is vermeld in de schriftelijke bevestiging van uw bestelling. Wij verzoeken u op de locatie aanwezig te zijn om de engineer te ontvangen.

Zijn er kosten verbonden aan de installatie door een engineer?

Ja, er worden kosten in rekening gebracht voor de engineer. De kosten vindt u terug in de schriftelijke bevestiging van uw opdracht en uw eerste factuur.

Kan ik de configuratie van de router ook zelf aanpassen?

Nee, dat is niet mogelijk. De configuratie en het functioneren van de router is een essentieel onderdeel van de dienst.

Panas beheert apparatuur om de kwaliteit te kunnen waarborgen.

Hoeveel IP adressen krijg ik?

Standard krijgt u 1 publiek adres welke gebruikt wordt door de router die wij leveren. U kunt indien gewenst extra IP adressen bestellen. U kunt 4, 8 of 16 IP adressen bestellen. Hiervan zijn er 3 IP adressen die gebruikt worden voor het netwerkadres, het broadcastadres en het adres dat gereserveerd is voor de router op uw locatie. De resterende IP-adressen zijn vrij te gebruiken voor bijvoorbeeld netwerkstations of servers in uw netwerk.

Wanneer ontvang ik de factuur en hoe kan ik de factuur betalen?

U ontvangt uw eerste Panas factuur de eerst volgende nieuwe maand na oplevering van uw bestelling. De factuur wordt via automatische incasso voldaan.

Heeft u vragen over uw eerste factuur? Neem dan contact op met één van onze medewerkers via 073 523 23 30 of info@panas.nl 

Waarom is het bedrag op mijn 1e factuur zo hoog?

Het kan zijn dat op uw factuur meer dan 1 maand abonnementskosten in rekening is gebracht. Dit heeft te maken met de startdatum van uw abonnement en de datum waarop de facturen worden opgemaakt en verstuurd. Daarnaast worden ook de eenmalige kosten op uw eerste factuur in rekening gebracht.

Ik heb een andere vraag en wil graag contact opnemen.

U kunt contact opnemen door te bellen naar 073 523 23 30 optie 1 of mail naar service@panas.nl of klik hier om rechtstreeks een ticket aan te maken.

Wat is glasvezel?

Glasvezel, ook wel optical fiber genoemd, is een haardunie vezel gemaakt van een speciaal soort glas. Een glasvezel heeft een zeer hoge transmissiecapaciteit. Door deze glasvezel word licht gestuurd om signalen veilig, snel en betrouwbaar over grote afstanden te transporteren.

Waarom zou ik voor glasvezel kiezen?

Het aantal elektronische diensten waarvoor een grote brandbreedte nodig is, groeit met de dag.  Moderne ondernemers maken steeds meer gebruik van deze diensten. Glasvezelverbindingen van Panas maken het mogelijk deze diensten nu en in de verre toekomst af te nemen. Panas biedt de glasvezelverbinding aan die exact aansluit bij de wensten van uw bedrijf. De capaciteit van glasvezel is nagenoeg onbeperkt.

Wat zijn de voordelen van glasvezel?

Glasvezel maakt een zeer grote bandbreedte mogelijk voor transport van data en internetverkeer. Een ander belangrijk voordeel is het “symmetrische” karakter: de verzend- en ontvangstsnelheid is even groot. Dat is anders dan de meeste internetabonnementen waar het verzenden (uploaden) meestal trager gaat.  Glasvezel is een toekomstvast oplossing die kan voldoen aan de stijgende behoefte aan datacapaciteit.

Hoe werkt glasvezel?

Glasvezel transporteren digitale informatie door manipulatie van lichtstroom uit een laser. Door laserlicht met zeer hoge snelheid aan en uit te schakelen, worden digitale gegevens doorgegeven. Het is vergelijkbaar met het seinen van een boodschap door middel van zaklantaarn en morsecode in het donker. Ook hierbij vormt een serie van punten en strepen de informatie. Hoe sneller de laser aan en uit flikkert, des te sneller de informatie over een week kan worden gestuurd.

Wat is bandbreedte?

De bandbreedte geeft de capaciteit (‘ruimte’) aan van de verbinding. Hoe groter de bandbreedte, hoe meer informatie er tegelijkertijd over de verbinding gestuurd kan worden. De brandbreedte wordt aangeduid in bits per seconde.

Ik heb een andere vraag en wil graag contact opnemen.

U kunt contact opnemen door te bellen naar 073 523 23 30 optie 1 of mail naar service@panas.nl of klik hier om rechtstreeks een ticket aan te maken.

 

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!